четвер, 10 березня 2016 р.

Навчання шкільного активу

Тема: «Прийоми колективного планування КТС»
 Мета: надати лідерам класів практичну допомогу в плануванні роботи класу, в складанні плану роботи на другий семестр, сприяти вихованню ціннісного ставлення до людей, вчити поважати думку оточуючих, бути толерантним.
Обладнання: стікери у вигляді монеток, плакат із зображенням скрині, аркуші паперу А4, ручки, олівці, фломастери, кольоровий папір, клей, ножиці, скотч, розрізані на кілька частин ілюстрації до казок.

Хід засідання:
1.    Вступ.
Вступне слово педагога – організатора.
Оголошення теми і мети засідання.

2.    Вправа для поглиблення знайомства «Чарівний стілець»
Учні по черзі сідають на «чарівний» стілець і розповідають про себе, доповнюючи незакінчене речення: «Я хочу, щоб про мене знали, що я…»

3.    Повторення правил роботи групи.
Лідери по черзі зачитують по одному прийнятому правилу і пояснюють, що сталось би, якби в суспільстві(школі) не було такого правила.

4.    Визначення очікувань «Скриня скарбів»
(На плакаті намальовано скриню. На стікерах – монетках учні пишуть свої очікування, озвучують їх і «складають» біля скрині.)
Організатор: «Усі ми про щось мріємо, чогось прагнемо або очікуємо. Наші мрії здаються нам найсолодшими та найціннішими. Багато великих і славних справ зародилися як нездійсненні чи навіть дивакуваті мрії. Якби люди не мріяли – не було б багатьох винаходів та прекрасних творів мистецтва. А що ви мрієте отримати від нашого заняття? Чого очікуєте? Запишіть, будь ласка, свої очікування на стікерах – монетках. Ті очікування, які здійсняться протягом засідання, ми потім покладемо до скрині із скарбами, адже здійснення бажання це справжній скарб для людини»

5.    Моніторинг роботи учнівського самоврядування в класах «Три торбинки досвіду».
Організатор: «У кожного з вас в класі протягом першого семестру активно працювало учнівське самоврядування. За цей час ви провели багато цікавих творчих справ. Ваш досвід є дуже цінним для усіх нас. Це справжній скарб. Саме тому ми просимо поділитися своїм досвідом. Зараз кожний отримає аркуш паперу. На листку  зображено три  торбинки. У них зберігаються ваші скарби – колективні творчі справи, які ви провели у своєму класі за цей семестр. Торбинки  мають позначки «+», «-», «мрію».
На торбинці із знаком «+» запишіть, які з проведених КТС у вашому класі вам найбільше сподобалися, що цікавого у вас відбувалося.
На торбинці із знаком «-» запишіть, - що не вдалося, не сподобалося, було не цікаво.
На торбинці із позначкою  «Мрію» запишіть, - що б ви хотіли  провести в своєму класі чи в школі.»
Учні записують свої враження, потім коментують анкети, діляться досвідом проведення КТС у класах.
Проводимо обговорення:
-         Що сподобалося? Чим запам’ятався захід?
-         Що не сподобалось? Чому?
-         Які труднощі виникали під час підготовки?
-         Як краще, на вашу думку, було б це зробити?

6.    Гра – розминка «Червоний капелюшок»
Пропоную учням зазирнути під стілець, на якому вони сидять. Там скетчем приклеєні ілюстрації із зображенням казкових героїв. Ті, у кого на картинках зображені однакові казкові персонажі, об’єднуються у малі ініціативні групи.
Таким чином учасники утворюють чотири групи: вовки, бабці, Червоні Капелюшки (ЧК) і мисливці.
Групи розташовуються в колі на стільчиках. Кожна група відповідно до свого героя вигадує і представляє певний рух, характерний для її героя. Наприклад, вовки – учасники встають і  руками імітують велику пастку, що закривається і відкривається; ЧК – підстрибують і плескають у долоні; мисливці – учасники імітують гвинтівку і „стріляють”; бабці – встають і тримаються за крижі, охають і ахають.
Отже, ведучий (досить швидко) читає або розповідає казку про ЧК. Кожна група виконує свій рух тільки тоді, коли звучить назва героя, якого представляє група.
Казка про Червоний Капелюшок
Чи знаєте ви казку про ЧК? Напевно, всі знають казку про ЧК!
В цій казочці, як пам’ятаєте, говориться про, звичайно ж, ЧК, якій мама веліла йти з кошиком до бабці. Бо бабця була хвора. Крім того бабця жила на другому кінці села. І щоб дістатися до неї, ЧК мала пройти довгу дорогу через ліс. А в тому лісі, як і в кожному лісі – жив вовк. Пригадуєте вовка з казки про ЧК? І цей вовк довідався від ЧК, де живе бабця. Звичайно, вовк, як вовк, бігає набагато швидше ніж маленька дівчинка, і тому до хатки з бабцею прибіг раніше за ЧК.  Отже, маємо вовка, бабцю ... правда, був ще й мисливець. І звичайно ЧК. Чи  всіх пригадали? Мисливець, бабця, ЧК... Бабця, вовк, мисливець... Бабця, яку з’їв вовк. Потім вовк з’їв мисливця. Ні, не мисливця! Вовк з’їв ЧК. А потім мисливець застрілив вовка. Так, хиба все так і було...
Але чому вовк з’їв бабцю? І коли мисливець застрілив вовка? І  взагалі, звідки мисливець знав, що вовк з’їв бабцю і ЧК чи, перепрошую, ЧК і бабцю?
Отже, по черзі.
Мати наказала ЧК піти до бабці, яка захворіла. Вовк першим прибув до бабці і, так як був голодний, з’їв її. А потім прийшла ЧК і запитала бабцю, чому вона має такі великі зуби. Бо то, звичайно, не була бабця, а був вовк. Той самий вовк, який з’їв бабцю, а потім вдавав, що є нею насправді. Вовк не наївся бабцею і тому проковтнув ще й ЧК.  Як в вовку помістилися бабця і ЧК, невідомо. Але в казці, як в казці, все можливо. І навіть те, що вовк з’їв бабцю на обід, а ЧК на десерт.
А  лісом йшов мисливець. Бо так завжди відбувається, а в казці  тим паче, що, якщо є вовк, то має бути і мисливець  або, якщо є мисливець, то має бути і вовк. Отже, цей мисливець і врятував бабцю і ЧК. З вовка, коли його мисливець застрілив, вийшла спочатку бабця, а за нею ЧК, якій мамуся наказала йти до бабці.
І так далі, і так далі ...
Але звісно всі ж знають казочку про ЧК, бабцю, вовка та мисливця.

7.    Вправа «Квітка – семицвітка»
Після розминки сформовані групи продовжують роботу. Кожна група отримує аркуш паперу, на якому приклеєні, вирізані з кольорового паперу стебло і серединка квітки. В середині квітки написано назву тижня, який проходитиме в школі (тиждень виховання ціннісного ставлення до держави, природи, сім’ї і т.п.) Діти вирізають пелюстки з кольорового паперу. Порадившись і обговоривши рішення в групі, вони на кожній пелюстці записують захід, який би  хотіли провести в рамках цього тижня. По закінченню роботи діти презентують свої квітки – семицвітки, обговорюють запропоновані заходи.
Організатор: «Цю гру ви можете провести з своїми однокласниками під час проведення класних зборів. Зібравши «квіти», ви легко зможете скласти план роботи на семестр, а усі заходи, які по ньому проведете, будуть бажані і цікаві для всього класу.»
8.    Підсумки.
Аналіз здійснення очікувань.
Висновки.
Підведення підсумків.
Завдання: провести  в класі анкетування по типу «Три торбинки досвіду», зробити вправу «Квітка – семицвітка» на класних зборах.

Індивідуальні консультації лідерам класів.

Немає коментарів:

Дописати коментар