четвер, 10 березня 2016 р.

Заняття для лідерів учнівського самоврядування

« Я — особистість»


Мета.  Переживання  динамічності «Я»,  осмислення  особливостей  процесу  становлення  власної особистості. 
Після заняття учасники й учасниці:
•  вмітимуть визначати власні життєві цінності, орієнтири, успіхи;
•  навчаться позитивно оцінювати свої  сформовані  риси характеру та набуті вміння;
•  зможуть підняти власну самооцінку. 
Тривалість: 90 хвилин.

План заняття

№ п/п 
Види роботи 
Орієнтовна
тривалість (хв) а
Ресурсне забезпечення

1
Знайомство. Вправа  «Дерево»

 10  

2
Правила
10
Фліп-чарт
3
Вступне слово 

4
Очікування
5

5
Вправа «Я  пишаюся» 
20 

6
Вправа «Герб»
30
 Папір форматом  А4  або  роздруковані бланки  із  зображенням  герба  за
кількістю учасників (додаток 3)
7
Підсумки
10


Хід заняття
1.  Знайомство . Вправа «Дерево»
Інструкція: Тренер пропонує учасникам відчути  себе деревом і спробувати уявити себе в таких
ситуаціях:
•  дерево при сонячній погоді;
•  дерево й слабкий вітерець;
•  дерево та сильний вітер.
Обговорення: Тренер пропонує учасниками поділитись своїми відчуттями та  переживаннями.
2.  Повторення правил

3.  Вступне слово
Особа  —  це  індивідуальне  єство,  самостійне,  яке  має  розум  і  волю.  Люди,  хоч  і  подібні, різняться між собою. Кожна людина має щось відмінне, певні риси, що творять відокремленість людської одиниці. Одні риси є уродженими,  інші набуваються завдяки співжиттю з людьми та вихованню. До  уроджених  рис  людини  належать  інстинкти,  здібності,  темперамент,  воля;  до набутих — її характер і спрямованість.

Особистість  —  це  індивідуальність,  тобто  неповторна  своєрідність  фізичних  і  психічних особливостей, які властиві певній людині та відрізняють  її від усіх  інших людей. Особистість є суспільною  істотою.  Її можна зрозуміти, розглядаючи у зв’язках  і стосунках з  іншими людьми.
Кожна  особистість  має  загальні,  спільні  риси  з  іншими  особистостями.  Але  в  неї  є  й  своє, особливе,  індивідуальне.  Тому  вона  й  називається  особистістю.  Вона  являє  собою  єдність загального та індивідуального.

4.  Очікування
Тренер пропонує кожному учаснику визначитись, що він очікує від цього заняття.

5.  Вправа «Я пишаюся»
Інструкція:  кожен по черзі має сказати про себе «Я пишаюся...», назвавши власну позитивну набуту рису, вміння, характеристику, якість. 
Обговорення:
1.  Чи легко було виконувати цю вправу? Якщо ні, то в чому полягала складність?
2.  Що ви відчували, коли самі вимовляли цю фразу?
3.  Чи має людина пишатися собою?
4.  Чи відрізняється гордість від гордині?

6.  Вправа «Герб» 
Інструкція: дати відповідь на питання: «Що таке герб і хто має герби?»
Сформулювати  визначення  поняття «герб»,  наприклад: «Герб —  це  емблема  держави,
зображена  на  печатках,  бланках,  грошових  одиницях.  Це  складова  частина  державного
прапора». 
Учасникам  пропонується  створити  власний  герб.  Для  цього  треба  виконати  наведені  нижче
завдання  (слід пам’ятати, що в цьому випадку художня досконалість не головна): 
1.  Зобразити дві речі, що ви робите добре.
2.  Зобразити свій найбільший успіх у житті
3.  Зобразити місце, що є «ідеальним домом» (місцем відпочинку і спокою) для вашої душі.
4.  Зобразити трьох людей, які найбільше вплинули на вас у житті.
5.  Написати три слова, які б ви хотіли почути про себе.
6.  Зобразити, як би ви провели рік, якби дізналися, що він останній у вашому житті.

Після завершення учасники розповідають про свої  герби. Залежно від наявного часу, розміру
групи, інших складових можна відповісти на всі питання або на кілька на вибір.

Обговорення:
1. Що ви відчували, коли малювали герб?
2. Що ви відчували, коли розповідали про нього?
3. Чи легко було виконувати цю вправу?
4. Для чого ми виконували цю вправу?

7.  Підсумки
Наприкінці  заняття  тренер  пропонує  учасниками  пригадати,  що  відбувалося  під  час  нього.
Ставить запитання: 

1. Що нового, важливого ви дізнались сьогодні?  

2. Які висновки зробили для себе?

Немає коментарів:

Дописати коментар