четвер, 10 березня 2016 р.

Виховання лідера

Будь-якій людині, яка потрапила в бурхливе море, в дрімучий ліс, в безкраю пустелю, завжди знадобиться компас, якщо вона захоче вибрати вірну дорогу і не збитися зі шляху.
Коли ж людина береться вести по складній дорозі інших, їй необхідно знати не тільки напрямок; їй знадобляться знання того, як повести людей за собою, як зробити так, щоб вони тобі повірили, як організувати їх.
Дитяче самоврядування, правильно організоване педагогами, відкриває невичерпні можливості для постійного вдосконалення виховного процесу. Воно сприяє розвитку дитячої ініціативи, яка стає джерелом нових знахідок та перемог.
Виконуючи функції організаторів, школярі проходять першу школу громадянства, набувають навичок суспільної діяльності, на власному досвіді осягають складне мистецтво управління шкільними справами. Відповідаючи за різні розділи роботи,беручи участь у діяльності різних секторів, діти організовують своїх товаришів на виконання тих чи інших завдань, планують, контролюють та перевіряють одне одного.
Беручи участь у роботі органів учнівського самоврядування, учні набувають цілого ряду звичок та навичок, умінь та знань. А також діти вчаться вмінню керівництва, веденню ділових документів. У них розвиваються певні моральні якості та риси характеру: особиста відповідальність за доручену справу, принциповість, вимогливість до себе і своїх товаришів. При цьому за адміністрацією школи і педагогами залишається право на загальне керівництво і контроль. Вчителі передають дітям організаційний досвід, вчать їх складної справи-керівництва (засідання активу). Лідери-активісти, які очолюють сектори шкільної ради, можуть підвищити свою організаторську майстерність на заняттях активу, які проводить педагог-організатор. У процесі навчання педагог-організатор розвиває у дітей навички спілкування, їх дисциплінованість, самостійність, ініціативність.
 Навчання активу включає теоретичні питання, практичні заняття, активні форми роботи. Учням пропонуються ділові ігри, тренінги, інформація про діяльність шкільної дитячої організації, цікавий матеріал, тести на вивчення себе як особистості.
Все прослухане обов΄язково повинне донестися до однокласників. Це значить, що після закінчення заняття діти повинні не тільки зрозуміти, які заходи будуть проводитись у школі в найближчий час, але й яка доля участі кожного з класів.
У процесі різноманітної діяльності йде згуртування дитячого колективу, зростає число його організаторів.
Виховні ситуації, які створює організатор, сприяють набуттю учнями таких умінь:
-         проводити самоаналіз, самооцінку своїх вчинків, самокритику;
-         займатись самовихованням;
-         планувати свої дії, передбачати їх результати;
-         знаходити шляхи вирішення складних життєвих ситуацій.
Головне завдання занять – максимально розвинути потенційні здібності кожної дитини, сформувати у школярів високу конкурентноспроможність, ініціативу, творчість.
В результаті навчання активісти повинні:
-         розуміти зміст і завдання свого доручення;
-         бачити перспективи своєї роботи;
-         вміти планувати;
-         вміти визначати коло обов΄язків та відповідальність кожного за конкретну справу;
-         вміти контролювати і допомагати в разі необхідності своїм товаришам;
-         вміти готувати і проводити засідання активістів, збори загонів.
Форми навчання:
-         диспут;
-         гра;
-         заняття;
-         тренінг;
-         аукціон ідей;
-         брейн-ринг;
-         конференція;
-         мозковий штурм.
Виховання сучасного лідера є умовою підготовки молодого покоління до керування власним життям. Ефективне виховання лідерів передбачає врахування вікових особливостей школярів.

Немає коментарів:

Дописати коментар