четвер, 6 квітня 2017 р.

Методичні рекомендації 
щодо організації та проведення загальних зборів
учнівського самоврядування в школі

            Загальний збір – вищий колективний орган учнівського самоврядування, на якому присутні всі учні, адміністрація, вчителі, члени батьківського комітету, представники державних і недержавних структур. Його мета – розвиток учнівського самоврядування, згуртування колективу, вироблення у школярів організаторського досвіду, формування лідерських навичок. Основне завдання - обговорення і вирішення питань життєдіяльності учнівського колективу.
На  загальних зборах  затверджуються:
·         склад  ради дитячого об’єднання, учнівського самоврядування;
·         програми діяльності органу самоврядування;
·         зміни до документів, які регламентують діяльність учнівського самоврядування в школі;
·         права й обов’язки лідерів та учасників процесу учнівського самоврядування;
·         плани діяльності усієї структури та  її окремих частин на визначений загальними зборами період часу;
·         різноманітні пам’ятки, алгоритми  з питань послідовності виконання певних доручень та єдиних вимог щодо результативності даної роботи;
·         рішення  загальних зборів ( конференції )  органу самоврядування дітей.
Форми проведення загальних зборів:
-                     установчі (настановчі);
-                     звітно-виборні;
-                     екстрені;
-                     урочисті;
-                     тематичні.
Загальні збори учнівського колективу проводяться не рідше, як два рази на рік.
            Звітно-виборні класні та загальношкільні учнівські збори  проводяться у квітні-травні.  Їх мета і завдання: підведення підсумків роботи учнівського самоврядування за навчальний рік; вибори нової  ради лідерів.
            Голова ради лідерів разом із педагогом-організатором та класними керівниками складає графік проведення класних зборів, на яких присутні: учні класу, класний керівник, голова ради лідерів (або його заступник), педагог-організатор.
            Технологія проведення зборів передбачає: підготовчий етап, власне збори й ратифікацію рішень (ратифікація – процес надання юридичної сили документу (наприклад, протоколу, договору) шляхом затвердження його відповідним органом). Під час підготовки  треба пам’ятати, що збори повинні бути цікавими, насиченими, результативними і не довготривалими (класні збори – 30-40 хв., загальні збори у/с – до 1 год.). Збори веде голова, протокол – секретар. Усі частини зборів повинні бути регламентовані, тобто обмежені в часі. Під час збору використовується як Державна символіка та атрибутика, так і шкільна (Гімн або пісня школи, лідерів, девіз тощо…)
Підготовчий етап.
1.       Повідомлення учнів про час, дату, місце та тему зборів.
2.        Підготовка порядку денного, виступів, проекту рішення зборів.
3.       Підготовка матеріалів, необхідних для проведення зборів (бланк протоколу, канцтовари тощо…).
Основна частина звітно-виборних зборів.
1.       Процедура відкриття зборів (наявність голови, секретаря, кворуму, голосування  щодо початку зборів,  виконання Гімну України, школи, лідерів у/с …).
2.       Представлення гостей.
3.       Оголошення порядку денного (присутні можуть вносити доповнення, проводиться голосування за порядок денний)
4.       Звіти голови ради лідерів (учкому) та голів комітетів (секторів) про роботу за навчальний рік.
5.       Оцінка роботи, голосування.
6.       Затвердження нового складу ради лідерів (із числа представників у/с класів). Представлення лідерів від кожного класу, голосування (або за кожного окремо, або за весь склад).
7.       Вибори голови ради лідерів у/с, голів  комісій (секторів).
8.       Пропозиції щодо кандидатур, голосування.
9.                 Присяга лідерів учнівського самоврядування (за бажанням).
10.   Зачитання проекту рішення зборів, внесення доповнень, голосування.
11.   Обговорення важливих питань, що не ввійшли до порядку денного.
12.   Закінчення зборів.
Ратифікація  рішень.
1.  Наявність протоколу.
2. Повідомлення шкільному колективу про ухвалені рішення та подальший план дій (інформація вивішується на видному місці у школі)
Порядок денний,  виступи,  доповнення та рішення відображаються у протоколі зборів.

ПРОТОКОЛ
загальношкільних зборів учнівського самоврядування  № 
(зборів у/с 9-Б класу)
від 29 квітня 2015 року

Присутні : 
Відсутні : 
Голова зборів: 
Секретар :
Запрошені:
(Класний керівник):
Порядок денний

1.
2.

1.Слухали: (прізвище та ім'я того, хто готував виступ по першому питанню, короткий запис його виступу ). 
Виступили: (прізвище та ім'я тих, хто взяв участь в обговоренні даного питання та короткий зміст їх виступу)
Ухвалили: (записується рішення, яке прийняли по першому питанню)._______________________________________________________________________

2. Слухали: (прізвище та ім'я того, хто готував виступ по другому питанню, короткий запис його виступу ). 
Виступили: (прізвище та ім'я тих, хто взяв участь в обговоренні даного питання та короткий зміст їх виступу ).
Ухвалили:   (записується рішення, яке прийняли по другому питанню)________________________________


Голова зборів________________________________ ( підпис )       /Прізвище, ім'я /
Секретар   ________________________________     ( підпис )       /Прізвище, ім'я/

Тематика зборів повинна бути цікавою, відповідати потребам колективу, розширювати поле соціальної активності кожної дитини. Тематика не вигадується, вона стає результатом аналізу життєдіяльності колективу.

Орієнтовна тематика загальних зборів учнівського самоврядування
1.                  «Право і ми».
2.                  «Самоврядування як спосіб виявлення громадських ініціатив».
3.                  «Ні насильству у шкільному колективі!»
4.                  «Збереження довкілля – турбота кожного!»
5.                  «»Я – сьогодні, я – завтра!»
6.                  «Здоров’я – спадщина, чи власне надбання?»
7.                   «Молодіжні течії та субкультури».
8.                   «Як не помилитися у виборі професій?»
9.                  «Вільний час – простір для розвитку здібностей».
10.              «Час. Смак. Стиль».
11.              «Добро – це коло, в середині якого є краса».

КЛАСНІ ЗБОРИ
            Збори класу - колективний орган учнівського самовряду­вання. Вони формують громадську думку, сприяють виробленню навиків і умінь демократичної культури учнів, надають право кожному взяти участь в обговоренні існуючих проблем в своєму колективі.
Класні збори проводяться 1 раз на два місяці, за потреби - щомісячно.
На зборах розглядається одне-два питання.
Тривалість зборів, як правило, не більше 30 – 40 хвилин.
            Відповідальність за підготовку та ведення зборів несе лідер (староста) класу. Про свою роботу по підготовці та веденню зборів він звітується активом класу та класним керівником.
            Порядок денний зборів вивішується в класному куточку за 2-3 дні до дня їх проведення. 
Рішення зборів заносяться в протокол, ведення якого доручається секретареві, який обирається на початку навчального року. Він також відповідає за ведення в класному куточку змінної рубрики
«Класні збори вирішили », де наступного дня після зборів розміщується інформація про їх рішення. 

Положення про класні збори
(зразок)
1. Загальні положення
1.1. Участь учнів в управлінні життям класного колективу є основоположним принци­пом. Учням надається можливість влаштовувати громадську роботу та позашкільні заняття відповідно до свого віку та світогляду, що сприяє вихованню в учнів самостійності й готов­ності нести відповідальність за прийняті ними рішення.
1.2. Основною структурною ланкою закладу освіти є клас - колектив учнів, що форму­ється з метою виконання завдань закладу на основі їхніх вікових або психофізичних особли­востей, рівня розвитку.
Учнівські збори класу - колективний орган учнівського самовряду­вання
2. Мета і основні завдання:
- формування навичок самоврядування, соціальної активності та соціальної відповіда­льності в процесі практичної громадської діяльності учнів; формування суспільно-громадського досвіду, розвиток особистості, стимулювання та реалізація її творчого потенціалу;
- розвиток творчих рис характеру, а саме: цілеспрямованості, ініціативності, критично­сті розуму, самостійності, вимогливості, наполегливості, винахідливості;
- залучення учнів до участі у вирішенні трудових, соціально-моральних потреб суспіль­ства;
-  координація творчих зв'язків шкільних та класних органів самоврядування.
Учнівські збори класу:
- обирають органи учнівського самоврядування класу;
- висувають своїх представників для участі в роботі органів самоврядування закладу;
- обговорюють питання організації навчання, громадської діяльності дозвілля учнівсь­кого колективу;
-  повідомляють інформацію, необхідну для роботи колективу класу;
- приймають рішення, які вимагають обліку думок учнів з різноманітних питань життя закладу;
- заслуховують звіти центрів (секторів) учнівського самоврядування перед учнями класу;
- обговорюють надзвичайні випадки, складні або конфліктні ситуації, які виникли у класі;
- інструктують учнів про зміни, або введення нових організаційних моментів стосовно режиму функціонування гімназії.
3. Права і обов'язки учнів класу на зборах
Учні класу мають право:
- обирати та бути обраними до керівних органів учнівського самоврядування класу;
-  бути обраними як кандидат на керівні посади органів учнівського самоврядування за­кладу;
- вносити пропозиції, ідеї щодо вдосконалення діяльності органів учнівського самовря­дування класу;
-  вносити на розгляд керівних органів учнівського самоврядування класу пропозиції та запити й отримувати обґрунтовані відповіді;
-  дискутувати, критикувати, відстоювати власну точку зору з усіх питань щодо діяльно­сті учнівського самоврядування;
- брати участь у масових заходах, проведенні акцій, експедицій, творчих свят; створен­ні традицій класу, створенні матеріальної бази класу.
Учні класу зобов 'язані:
-  дотримуватись Положення про класні збори;
-  виконувати рішення, постанови, прийняті зборами;
-  брати участь у досягненні мети реалізації завдань зборів учнівського самоврядування;
- брати участь у вирішенні трудових, соціально-політичних, моральних потреб класу;
 - розвивати світогляд для подальшого формування цивілізаційної компетентності.
4. Основні форми проведення зборів:
консультативні - проводяться з метою роз'яснення організаційних моментів, нововве­день та інших питань;
-   дискусійні - проводяться у разі виникнення у класі проблемних ситуацій, труднощів відносно прийняття рішення з певних питань;
- семінари, диспути - проводяться, коли необхідно розглянути цікаві, актуальні питан­ня громадського життя учнівського колективу;
клубні - проведення тренінгів, обговорення питань, цікавих для значної частини учнів класу;
творчі зустрічі - проведення зустрічей з цікавими людьми;
звітно-виборні - проводяться 1 раз на рік, на зборах заслуховують звіти центрів, оби­рають новий актив.
5. Організація роботи.
5.1. Голова учнівського самоврядування класу зобов'язаний всебічно продумати і підго­тувати до зборів необхідну інформацію і документи.
5.2. Кожні збори мають свій «сценарій», програму, рекомендації, поради, настанови.
5.3.  Головним методом проведення зборів є діалог.
5.4. Учні класу запрошуються на збори і ознайомлюються із порядком денним не пізні­ше, ніж за 4 дні до проведення зборів.
5.5. Голова учнівського самоврядування, педагог-організатор та дирекція повинні бути проінформовані про дату і порядок денний не пізніше, ніж за 4 дні до проведення зборів.
5.6. Для вирішення організаційних питань з числа учнів класу призначається ініціативна група, яка займається підготовкою кабінету, запрошенням гостей та іншими питаннями.
5.7.  Голова учнівського самоврядування класу інформує голову учнівського самовряду­вання закладу, педагога-організатора про підсумки проведення зборів, про питання і проблеми, які розглядались на зборах.
5.8.  Збори учнівського самоврядування класу проводяться не рідше одного разу на пів-семестр.
6. Педагогічне керівництво
Педагогічне керівництво включає в себе три основні галузі діяльності: організаторську, комунікативну, гностичну, кожна з яких має особливості й висуває вимоги до процесу про­ведення консультативно-педагогічного керівництва учнівським самоврядуванням. Організа­торська діяльність класних керівників спільно з  педагогом-організатором має на меті впорядкувати роботу орга­нів учнівського самоврядування класу, конкретних учнів, відповідальних за певний напря­мок роботи, надати їхній діяльності планомірний, погоджений характер, проводити інструк­тування, здійснювати контроль за роботою органів учнівського самоврядування класу.
Комунікативна діяльність включає налагодження правильних відносин: з одного боку, між класними керівниками, педагогом-організатором та  учнями, відповідальними за певний напрямок роботи, з другого боку, - становлення ділових міжособистісних й педагогічно доцільних стосунків між педагогічними працівниками та учнями, лідерами шкільних органів учнівського самоврядування, між педагогічним і учнівськими колективами.
Гностична діяльність педагогів передбачає аналіз своєї щоденної діяль­ності щодо педагогічного керівництва учнівським самоврядуванням, виявленням успіхів і недоліків. Ці види діяльності тісно пов'язані між собою і взаємозалежні.
 
Орієнтовна тематика класних зборів

1. Пропонуємо, плануємо, вирішуємо (планування роботи).
2. Розподіл доручень. Вибори активу класу.
3.  Статут школи (гімназії, ліцею) - закон мого життя.
4.  Твоє ставлення до навчання.
5. Навчання - твоя особиста справа?
6. Ти і колектив (про правила співжиття у колективі).
7. Ти - про колектив, колектив - про тебе.
8.  Громадське доручення. Для чого воно? (Диспут.)
9. Як ми чергуємо?
10.  Я - учень школи (вказати повну назву закладу).


 Підготувала: Ковтун І.В., методист Красилівського РБТДЮ, 
тел.: 096 573 66 32

понеділок, 13 березня 2017 р.

Методичні рекомендації щодо
організація діяльності кімнати школяра

 1. Кімната школяра, учнівська кімната або кімната роботи з дитячими об’єднаннями та учнівським самоврядуванням є організуючим центром виховної роботи з школярами різних вікових категорій, які навчаються в школі; з членами дитячо-юнацьких об’єднань та об’єднань за інтересами, які діють на базі школи.

2. Приміщення Кімнати  школяра повинне бути придатним для:
–   засідань органів учнівського самоврядування та ради  дитячо-юнацького об’єднання;
–  творчої роботи педагога-організатора та  учнів;
–  організації малих форм ігрової діяльності із школярами.

3. Відповідає за роботу кімнати школяра  – педагог-організатор.

4.  У кімнаті школяра повинні бути такі матеріали:
Нормативно-правове забезпечення виховного процесу:-
      -         Закон України "Про загальну середню освіту";
      -         Закон України «Про охорону дитинства»;
-         ЗУ "Про мови";-         
-         ЗУ «Про молодіжні та громадські  організації» ;
-         «Загальна декларація прав людини»;
-        «Конвенція ООН про права дитини»;
-         "Стратегія національно-патріотичного виховання дітей та молоді";"
-         «Концепція національно-патріотичного виховання молоді»;  
-         Наказ МОН України «Про розвиток органів учнівського врядування»;
      -         Програма «Основні орієнтири виховання учнів 1-11 класів ЗНЗ України»  т.д.

Методична, довідкова література, інформаційні матеріали з проблем виховання школярів.

 Планування та розробки основних напрямів роботи педагога-організатора:
–   плани роботи: річний план роботи педагога-організатора на рік, календарний або план-сітка, особистий щоденно-тижневий;
   матеріали загальношкільних зборів (протоколи);
  матеріали щодо діяльності органів учнівського самоврядування (структура, положення про у/с, список учкому, плани роботи комітетів, пам’ятки, протоколи засідань учкому та комітетів);
–   матеріали щодо діяльності дитячо-юнацького об’єднання (символіка,               атрибутика, положення про ДЮО,  програма діяльності, план засідань і протоколи ради об’єднання) ;
   плани різних категорій навчання учнівського активу;
  розробки занять з учнівським активом;
  план роботи волонтерського загону (список членів загону, діяльність);
–  плани роботи на канікулах.

  Матеріали організаційно-педагогічного змісту виховного процесу:
-   сценарії проведених загальношкільних заходів (конкурсів, змагань, оглядів);
-   зміст та структура проведення інтерактивних видів діяльності, годин спілкувань, пізнавальних та інтелектуальних, творчих та рольових, рухливих та спортивних ігор;
-   розробки КТС, виховних заходів за різними напрямками роботи;
-   каталог ігор та розваг;
-   матеріали літнього оздоровлення школярів.

                                       Методичні рекомендації 
щодо оформлення в школі 

учнівських стендів та куточків

( рубрики можуть бути змінені або доповнені)

1. Стенд учнівського самоврядування (“Інформує рада учнівського комітету”)
організаційно-функціональна структура учнівського самоврядування.
склад ради органу учнівського самоврядування.
план роботи на місяць (із зазначенням графіку  проведення засідань учнівського самоврядування);
інформація (оголошення).

2. Стенд ДЮО:
назва;
символіка  (герб , емблема або значок, прапор); 
гімн ( або пісня об’єднання)
рада об’єднання;
структура;
напрямки діяльності

 3. Шкільна газета.
назва («Шкільні новини», «Перерва», “Шкільний вісник”, …)
рубрики:
·        «Вісті з класів»;
·        «Таланти нашої школи»;
·        «Відомі люди нашого краю»;
·        «Наші досягнення»;
·        «Календар знаменних дат»;  
·        «Вітаємо»;
·        «Це цікаво»;
·        «Стоп-кадр».

4.   “Голос чергового”:
  • «Обов’язки чергового у  класі».
  •  «Пам’ятка черговому школи».
  •  «Кращий клас школи» (щотижневе або щомісячне визначення естетично оформленого та найчистішого класу);
  • - «Екран чистоти»
  •  «За успіхи в навчанні»




середа, 1 березня 2017 р.

До уваги педагогів  педагогів-організаторів!

21 лютого 2017 року Давидун Вікторія, голова районної ради лідерів учнівського самоврядування Красилівщини, та Ковтун Ірина Володимирівна, методист Красилівського районного Будинку творчості дітей та юнацтва, взяли участь у зборі обласної ради старшокласників,  який відбувся на базі Хмельницького обласного центру науково-технічної творчості учнівської молоді 

Під час збору обласної ради старшокласників лідери зміцнили свої знання про рідну Україну та вивчили адміністративну карту нашої держави під час участі в інтерактивній грі «Україна Соборна! Україна єдина!», взяли участь у ворк-шопі «Учнівське самоврядування як осередок розвитку громади», а також затвердили план роботи на 2017 рік.




Проекти обласної ради старшокласників 

на 2017 рік

Проект "Зроби крок назустріч"

Актуальність проекту: повноцінне функціонування суспільства неможливе без усвідомлення                                        важливої ролі права. Суспільно-політичні виклики сьогодення висувають нові вимогидо                                виховання підростаючого покоління, серед яких: формування національної самосвідомості,                            усвідомлення основоположних прав і освобод людини та знання механізмів захисту.

Тематичний напрям проекту: соціальний.

Мета проекту: 
- залучення молоді до вирішення найважливіших аспектів правовиховної роботи;
- формування особистості, яка здатна свідомо, активно, творчо впливати на соціум;
- розширення теоретичних знань та практичних навичок у правовій діяльності.

Завдання проекту: 
- надання школярам  знань про закони держави, підвищення їх юридичної обізнаності, інформування з актуальних питань права;
- виховання поваги до держави і права;
- спонукання до посильної участі в боротьбі з негативними явищами в житті;
- популяризація пр нципів толерантності та понять гуманності й людяності;
- подолання в правовій свідомості хибних уявлень,  попередження негативних навичок і звичок поведінки;
- подолання агресивної поведінки дітей, підлітків,учнівської молоді.

Шляхи реалізації проекту: 
- інформування органів учнівського самоврядування про зміст проекту, обговорення плану його реалізації;
- залучення учнів до різноманітних видів діяльності, що сприяють формуванню їхньої правової компетентності.

Очікуванні результати: 
- активна співпраця всіх учасників навчально-виховного процесу під час проведення заходів;
- співробітництво з фахівцями різних сфер правового характеру:
- творче та критичне мислення дітей, грунтуючись на правовому матеріалі

Термін реалізації проекту: протягом 2017 року.

                                  
                                    Проект "День здоров'я - щодня!"

Актуальність проекту: кожна людина хоче бути здоровою, почуватися у безпеці й досягти успіху у                                                своєму житті. Стан здоровя підлітків і молоді в Україні становить загрозу                                                      національній безпеці. Фахівці стверджують, що змінити ситуацію можливо за умови                                        конструктивної профілактики. Мета профілактичних  -  максимально нейтралізувати                                        ризики (загрози), сформувати у молоді певний тип поведінки - своєрідний                                                   "поведінковий імунітет" - шляхом впровадження профілактично-розвивальної освіти.                                      Органи учнівського самоврядування мають активно займатися впровадженням таких                                     програм.

Тематичний напрямок проекту: соціально-профілактичний.

Мета проекту: 
- формуванн валеологічного світогляду у школярів;
- прищеплення навичок ЗСЖ;
- удосконалення матеріально-технічної бази для фізичного розвитку та виховання дітей;
- попередження розповсюдження ВІЛ-інфекції, СНІДу, туберкульозу.

Завдання: 
- проведення акцій з метою залучення великої кількості учнівської молоді;
- профілактика шкідливих звичок через створення в соціальних мережах блогів при психічне та фізичне          здоров'я;
- профілактика правопорушень та асоціальної поведінки серед дітей;
- згуртованість колективу та пропаганда ЗСЖ.

Шляхи реалізації:  
- підготовка та проведення годин спілкування та учнівських конференцій ;
- проведення просвітницької волонтерської діяльності;
- вивчення здоровязберігаючої інфраструктури навчального закладу;
- профілактика і динамічні спостережння за станом здоров'я.

Очікуванні результати: 
- збільшення кількості шкільної молоді, які цікавляться  питанням збереження здоров'я;
- зменшення випадків вживання підлітками алкоголю та наркотичних речовин.

Термін реалізації проекту: вересень-грудень 2017 року.




























Рішення
районного збору
 лідерів учнівського самоврядування Красилівщини
від 20 лютого 2017 року

1.       Роботу учнівських колективів Красилівщини за проектом «Твори добро на благо України!» вважати «задовільною».
2.       Затвердити план роботи  учнівського самоврядування на лютий – травень 2017 року.
2.1. У  школах Красилівського району  продовжити роботу над проектами  районної  ради лідерів учнівського самоврядування: «Книга пам’яті та звитяги», «Від екології душі – до екології планети», «Разом – до вершини успіху!»  та над проектом  обласної ради старшокласників «Схід та Захід - разом!»
2.2.  У школах Красилівського району провести:
·        акцію  «Антисуржик»  (матеріали акції подати до 15 березня);
·        огляди-конкурси «У світі шкільної преси» (до 15 квітня);
·        звітно-виборчі збори в дитячих об’єднаннях (квітень-травень);
·        заходи, приурочені Дню довкілля (до 24 квітня);
2.3. Поповнити матеріалами районну екологічну книгу «Зберегли. Допомогли. Створили.» (до 25 квітня); 
2.4. В рамках районної школи  учнівського активу «Лідер» провести:
Фото-квест  «В об`єктиві – рідна Україна»  (квітень);
-  Відео-флешмоб  «Україна – це Європа!» (матеріали подати до 1 травня)

3.    Рішення збору лідерів учнівського самоврядування  довести до всіх учнів та педагогів шкіл.

пʼятниця, 3 лютого 2017 р.

    До уваги педагогів-організаторів Красилівщини!

20 лютого 2017 року 
в Красилівському РБТДЮ
відбудеться районний збір лідерів 
учнівського самоврядування 
"Лідерство - на благо України!"

На збір запрошуються 
педагоги-оранізатори  та  по  1  лідеру  від кожної школи.

У програмі збору:
-  пленарне засідання за підсумками  роботи над проектом районної         ради лідерів учнівського самоврядування Красилівщини 
"Твори добро на благо України!";

- участь у міській патріотичній акції, приуроченій 
пам'яті Героїв Небесної Сотні 
(для участі в патріотичній акції кожному лідеру потрібно мати лампадку).

Початок збору о 9.00